Kilka faktów na temat ogrzewania

Kilka faktów na temat ogrzewania czyli palnik na zużyty olej silnikowy poza tym łatwo jest dostawać nowe drzewo na opał. Trzeba jednak przyznać, że ogrzanie domu klasycznych piecem węglowym z potrzebą częstego do niego podkładania jest bardzo niewygodne. Dlatego w sprzed

Dodane: 07-05-2019 04:21
Kilka faktów na temat ogrzewania

Znane techniki grzewcze

palnik na zużyty olej silnikowy

Wydaje się, że typowo polską techniką grzewczą jest ogrzewanie węglowe. Dzieje się tak dlatego, że w Polsce dostęp do węgla jest bardzo prosty, a poza tym łatwo jest dostawać nowe drzewo na opał. Trzeba jednak przyznać, że ogrzanie domu klasycznych piecem węglowym z potrzebą częstego do niego podkładania jest bardzo niewygodne. Dlatego w sprzedaży dostępne są nowoczesne piece grzewcze, które nie muszą być tak często pilnowane, żeby były w stanie skutecznie ogrzewać cały dom. Poza tym często stosowaną techniką grzewczą jest ogrzewanie gazem. Dostęp do gazu w Polsce również jest powszechny, a poza tym coraz więcej osób przez całe dnie przebywa poza domem, dlatego korzystanie z ogrzewania gazowego jest dla nich bardzo wygodnym rozwiązaniem.


Innym sposobem ogrzewania

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Grzejniki nadmuchowe

palnik na zużyty olej silnikowy

Grzejnik nadmuchowy jest połączeniem grzejnika konwektorowego z wentylatorem napędzanym energią elektryczną. Źródłem energii cieplnej jest najczęściej prąd elektryczny (sporadycznie woda, zasadniczo stosowana w samochodach). W ostatnich latach ciepło wytwarzane jest w nowoczesnych kominkach.

Wady i zalety:

szybkie nagrzewanie pomieszczeń (intensywne mieszanie powietrza),
występowanie szybkiego ruchu powietrza,
hałas generowany przez wentylator,
trudność w stabilizacji temperatury (??),
możliwość kierunkowego ogrzewania (skierowania strumienia powietrza),
zimny nawiew (jako inne zastosowanie).
małe wymiary,
możliwość umieszczenia z dala od miejsca, które ma być ogrzewane
wysokie koszty eksploatacji
szybki spadek temperatury po zakończeniu eksploatacji

Ogrzewanie podłogowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie#Centralne_ogrzewanie_.28CO.29